loading...
معماری داخلی - دکوراسیون داخلی | راهیل هنری
محیا یوسفی بازدید : 46 جمعه 05 اسفند 1401 نظرات (0)

با توجه به تکنولوژی و روش کار دستگیره‌های دیجیتال، احتمالاً خودتان هم تا حدودی به مزایای آن پی برده‌اید. اما بیایید تا جزئیات بیشتری را در مورد این دستگیره‌ها، بررسی کنیم.

1. طراحی جدید و متنوع

ظاهر این دستگیره‌ها بسیار امروزی هستند و به راحتی با انواع طراحی‌های مدرن، هماهنگ می‌شود. در کنار این ویژگی، تنوع آنها باعث شده تا انتخاب‌های متعددی داشته باشید و بتوانید در هر دکوراسیونی، اعم از لوکس، مدرن، کلاسیک و … از دستگیره هوشمند استفاده کنید. اگر فردی هستید که به تکنولوژی علاقه دارید و به جزئیات دیزاین اهمیت می‌دهید، حتماً این دستگیره‌ها را نیز در لیست انتخاب خود قرار دهید.

دستگیره دیجیتال چیست؟ + مزایا و نحوه کار آن

2. سطح بالای امنیت

همان طور که به این موضوع اشاره کردیم، امنیت یکی از مزیت‌های دستگیره‌های دیجیتالی است. دستگیره هوشمند با برخورداری از سیستم کنترل و اطلاع‌رسانی از راه دور، تنظیم سطح امنیت و همچنین تنوع در مکانیزم شناسایی (رمز، اثر انگشت، کارت و …) امنیت بالایی را برای محیط مورد نظر، به وجود می‌آورد. اگر امکان سرقت از طریق دستگیره‌های معمول را 70 درصد در نظر بگیریم، احتمال سرقت از طریق دستگیره الکترونیکی هوشمند، کمتر از 10 درصد خواهد بود.

3. کنترل و تنظیم از راه دور

یکی دیگر از کاربردهای فوق‌العاده‌ای که می‌توان در پاسخ به سؤال مزایا دستگیره هوشمند چیست ارائه داد، انجام تنظیمات و کنترل از راه دور است. بسیاری از این دستگیره‌ها قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارند و می‌توان به کمک وای‌فای و نرم‌افزار دستگیره، به تنظیمات آن دسترسی داشت.

حال این تنظیمات دقیقاً چه کار ویژه‌ای را انجام می‌دهند؟

  • می‌توانید به تمام ورود و خروج‌ها کنترل داشته باشید (دستگیره هر عملکرد مکانیکی را از طریق پیام، به نرم‌افزار منتقل می‌کند)
  • اگر فراموش کرده‌اید که درب منزل یا محل کار را قفل کنید، این امکان برای شما فراهم خواهد شد.
  • می‌توانید دسترسی‌های متنوعی را برای افراد مختلف در بازه‌های زمانی مشخص تنظیم کنید (مثلاً ساخت رمز یک‌باره مصرف برای برادر خود)
  • اگر عضوی از خانواده پشت درب مانده، به راحتی با کنترل از راه دور، درب را برای او باز کنید.

دستگیره دیجیتال چیست؟ + مزایا و نحوه کار آن

معرفی انواع مدل‌های دستگیره دیجیتال هوشمند

دستگیره‌های دیجیتال در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از آنها، قابلیت‌های مختص به خود را دارند. انواع مدل دستگیره دیجیتال، شامل موارد زیر است:

  1. دستگیره رمزی: مجهز به یک صفحه کلید لمسی است که به شما امکان می‌دهد تا با انتخاب رمز، اقدام به باز کردن درب کنید. تابع خیالی، آلارم هشدار و رمز یکبار مصرف از مزایای بی نظیر دستگیره‌های رمزی است که آن‌ها را از دستگیره‌های معمولی متمایز نموده است.
  2. دستگیره کارتی: این نوع محصول، در دو نوعِ با دستگیره و بدون دستگیره عرضه می‌شود و استفاده از آن نیز به وسیله کارت مخصوص و رمز، امکان‌پذیر است. استفاده از دستگیره‌های کارتی در ورزشگاه‌ها و هتل‌ها بسیار رایج است.
  3. دستگیره اثر انگشتی: دستگیره‌های تشخیص هویت نسبت به سایرین، از تکنولوژی پیچیده‌تری برخوردار هستند و قابلیت تشخیص اثر انگشت‌های تعیین شده برای اجازه ورود را دارند. سنسورهای تعبیه شده در این دستگیره‌ها بسیار حساس بوده و هرگونه تقلب برای ورود را غیر ممکن نموده است.
  4. دستگیره ریموت دار: این دستگیره نیز مانند سایر گزینه‌ها، از یک یا چند روش برای بازکردن درب بهره می‌برد. اما مزیت آن قابلیت کنترل از راه دور است.

دستگیره دیجیتال چیست؟ + مزایا و نحوه کار آن

نکته: اکثر این مدل‌ها به صورت ترکیبی نیز عرضه می‌شوند. یعنی این امکان را به شما می‌دهند تا به صورت هم زمان یا جدا، از رمز، کارت و اثر انگشت استفاده کنید.

ویژگی‌های دستگیره دیجیتال خوب چیست؟

بعد از شناخت دستگیره الکترونیکی و نحوه کار آن، بهتر است بدانید که کدام یک از دستگیره‌های دیجیتال مناسب‌تر است و نیاز حداکثری شما را برآورده خواهد نمود. بیایید با هم نگاهی به چند ویژگی پر اهمیت در دستگیره هوشمند بیندازیم.

  1. عمر بالای باتری

دستگیره‌های دیجیتال محصولاتی هستند که به صورت 24 ساعته کار می‌کنند و برای تأمین انرژی خود، از باتری بهره می‌برند. برخی از این نوع دستگیره‌ها با تمام شدن شارژ باتری، دیگر در حالت هوشمند قابل استفاده نیستند و برای بازکردن قفل باید از کلید مکانیکی استفاده کرد. این مشکل تا زمانی که باتری دستگاه را تعویض نکنید، ادامه خواهد داشت. بنابراین، بهتر است در هنگام انتخاب یک دستگیره هوشمند به نوع باتری، میزان نگهداری شارژ، عمر آن و هشدار اتمام باطری توجه کنید.

  1. دوام:

طبیعتاً به‌جز زیبایی و تکنولوژی، دوام دستگیره دیجیتال هم اهمیت زیادی دارد، زیرا از جمله لوازمی است که روزانه بارها از آن استفاده می‌شود. با تحقیق در مورد کیفیت برند تولید کننده، ضمانت ارائه شده، خدمات پس از فروش و … می‌توانید از دوام دستگیره الکترونیکی، مطمئن شوید.

منبع : دستگیره هوشمند چیست

محیا یوسفی بازدید : 50 جمعه 03 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

کاملاً مطمئن هستیم که بیشتر افراد با قفل و کلید معمولی درب آشنا هستند. کلید برای کار در قفل قرار می گیرد و در کنار هم به عنوان یک وسیله امنیتی برای محافظت از برخی مناطق (ساختمان‌ها) استفاده می شود. این روش محدود کردن دسترسی به مدت طولانی (با اولین کلیدهای مربوط به دوران روم باستان) مورد استفاده قرار گرفته است.

قفل الکترونیکی چیست؟

آیا قبلاً کلیدهای خود را گم کرده اید؟ آیا کلیدهای خود را که پس از باز کردن قفل درب، روی در خارج از خانه جا گذاشته اید؟ بله این اتفاقی‌ست که برای بسیاری از مردم رخ داده است. در دنیای امروز قفل درب سنتی قابل استفاده خواهد بود اما راهکار مناسبی برای جلوگیری از سارقان نمی باشد. با گذشت زمان و پیشرفت علم قفل درب سنتی جای خود را به قفل دیجیتال سپردند. قفل های الکترونیکی درب راهی برای جایگزینی کلیدها یا افزودن ویژگی های اضافی مانند قفل کردن یا باز کردن قفل از راه دور می باشند. تا بتوانند شما را از اینگونه اتفاقات رهایی بخشند.

قفل دیجیتال چیست؟

در طراحی هر قفلی از یک زبانه برای اتصال و جلوگیری از باز کردن درب استفاده خواهد شد. در قفل های مکانیکی برای دسترسی و باز و بسته کردن در از کلید استفاده می شود. حتما تا کنون این سوال برای شما پیش آمده که قفل الکترونیکی چیست؟ قفل دیجیتال نوعی قفل الکترومکانیکی می باشد که امروزه در دسترس عموم برای آسایش و راحتی بیشتر قرار گرفته است. در این نوع قفل ها با استفاده از روش های متعددی همچون موبایل، اثر انگشت، کارت ، رمز و … می توان اقدام به باز نمودن درب نمود.

وجود سیستم های هشدار و بدنه بسیار مقاوم در طراحی قفل دیجیتال ، امروزه این نوع قفل ها به ایمن ترین و باکیفیت ترین قفل های دنیا تبدیل شده اند. آنها همچنین بدون نیاز به همیشه داشتن مجموعه ای از کلیدها ، راهی بدون کلید برای ورود به محل کار ، خانه ها و مدارس فراهم می کنند.

قفل الکترونیکی چیست؟

قفل الکترونیکی که امروزه جایگزین ‌های مکانیکی و سنتی قرار گرفته اند، از سیستم جریان الکتریکی برای باز و قفل کردن درب از راه دور اقدام می‌نمایند. قفل‌های الکترونیکی را با نام‌های دستگیره الکترونیکی یا دستگیره دیجیتال نیز می‌شناسید. در طراحی تمامی قفل‌ها زبانه‌ای در داخل چارچوب درب قرار می‌گیرد و از ورود متجاوزان جلوگیری می‌نمایند. مکانیزم کار در قفل‌های الکترونیکی نیز به همین نحو می‌باشد، تنها با این تفاوت که حرکت زبانه با با شناسایی رمز، کارت و یا اثر انگشت کنترل می‌شود.

قفل هوشمند چیست؟ آیا قفل دیجیتال همان قفل هوشمند می‌باشد؟

قفل دیجیتال یا قفل الکترونیکی بوسیله مدارهای الکترونیکی کار می‌کنند. قفل کارتی، قفل رمزی، قفل اثر انگشت انواع مختلف این نوع قفل‌ها را تشکیل می‌دهند. هر کدام از این نوع قفل‌ها روش‌هایی را برای دسترسی به منزل برای شما فراهم می‌نمایند.

پس قفل هوشمند چیست؟ قفل هوشمند همان قفل الکترومکانیکی است، که دسترسی به آن به وسیله پروتکل‌های بی‌سیم و یک مرکز کنترل یا دیگر دستگاه‌ها امکان‌پذیر است، که امنیت ساختمان‌ها را دو چندان می‌کند. در بیان ساده‌تر قفل هوشمند یک نوعی از قفل دیجیتال هست، که روش‌های متنوع‌تر و ایمن‌تری را برای دسترسی به ساختمان برای افراد فراهم می‌نماید. در نتیجه هر قفل دیجیتالی قفل هوشمند نیست.

ویژگی های قفل دیجیتال

دلیل استفاده از قفل هوشمند قابلیت و ویژگی های منحصر به فرد این نوع قفل‌ها می‌باشد. این سوال بسیاری از مردم می‌باشد که چرا از قفل الکترونیکی یا همان دیجیتال استفاده کنیم؟ جواب به آن در ویژگی های قفل دیجیتال نهفته است، که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

سیستم ضد شوک قفل هوشمند:قفل کاداس دارای سیستم امنیتی فوق پیشرفته می‌باشد. بدین ترتیب که در صورت وارد کردن ولتاژ غیر مجاز به قفل سیستم قفل الکترونیکی خاموش خواهد شد و دسترسی به ساختمان دیگر امکان پذیر نخواهد بود.

سیستم حریم خصوصی در قفل دیجیتال:دکمه‌ای برای این نوع قفل‌ها طراحی شده است، که در صورت فعال شدن هیچ کسی قادر به وارد شدن به منزل یا محیط کار نمی‌باشد. حتی کسانی که کارت، رمز را دار می‌باشند، تنها افرادی که داری کلید می‌باشند، می‌توانند وارد شوند. سیستم حریم خصوصی از ابتدایی‌ترین ویژگی های قفل دیجیتال می‌باشد.

قفل دیجیتال ضد حریق؛ مقاوم در برابر آتش سوزی:قفل هوشمند ضد حریق که معمولا از فولاد و لاستیک فشرده تهیه شده است، در برابر آتش مقاوم بوده و تا دمای بالای 60 و 55 درجه را تحمل خواهند کرد. معمولا از قفل ضد حریق در مراکز دولتی همچون بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و … استفاده می‌شود.

قفل هوشمند؛ مجهز به آلارم‌ هشدار:هنگامی که فرد متجاوز یا سارقی قصد ورود به ساختمان را داشته باشد، استفاده از قفلی به همراه سیستم آلارم هوشمند برای ساختمان بسیار کارآمد می باشد. اکثر قفل های کاداس از سیستم پشتیبانی خواهند کرد، اما قبل از انتخاب قفل هوشمند با مشاوران ما مشورت نمایید.

انواع قفل های دیجیتال را بیشتر بشناسید

انواع قفل‌ دیجیتال یا همان دستگیره‌های هوشمند وجود دارند و همه آن‌ها با هدف افزایش ایمنی ساختمان شما و ارائه راهکارهای مدرن و آسان‌تر تولید شده‌اند. این مدل‌ها معمولاً از حیث عواملی نظیر نوع طراحی، سطح امنیت، قیمت و یا سایر موارد دیگر با یکدیگر متفاوت هستند. کیفیت قفل های دیجیتال موجود در ایران به کشور سازنده و کیفیت ساخت آن مربوط است، که کاداس با بهره گیری از کیفیت و تکنولوژی نقش خوبی در این زمینه ایفا کرده است.

مدل های مختلف قفل دیجیتال وجود دارند، ولی هرگز یک مدل را بر اساس ویژگی‌های ظاهری آن انتخاب نکنید؛ چراکه اگرچه ممکن است ظاهر زیبا و جذابی داشته باشد،‌ ولی ممکن است کارایی و امنیت کافی نداشته و آسیب‌پذیر باشد. اگر قصد تهیه کردن یکی از این مدل قفل‌های دیجیتال را دارید، لازم است تا در مورد مدل‌های مختلف آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به صورت کلی، این ۴ مدل را می توان به عنوان یک دسته بندی کلی از انواع قفل‌های دیجیتالی در نظر گرفت:

  • دستگیره و قفل دیجیتال همراه با صفحه کلید (برای ورود تنها کافیست رمز مورد نظر را وارد کنید.)
  • دستگیره دیجیتال با قابلیت زیست سنجی (برای مثال، با قابلیت تشخیص اثر انگشت)
  • دستگیره دیجیتال بدون صفحه کلید، همراه با کنترل راه دور (برای مثال، مدل‌هایی با قابلیت کنترل توسط گوشی‌های هوشمند)
  • دستگیره دیجیتال کارت خوان (عموماً‌‌ در هتل ها و مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.)

اگرچه عموم قفل‌های دیجیتال بدون کلید فیزیکی هستند، ‌ولی برخی از همین مدل‌ها ممکن است یک کلید فیزیکی نیز همراه خود داشته باشند که این امر را باید به عنوان یک مزیت در نظر بگیرید؛ چراکه این کلید در مواقعی که رمز را فراموش می‌کنید و یا اینکه کارت ورود را گم می‌کنید به راحتی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع : کاداس https://kaadas.ir/article/what-is-digital-lock/

محیا یوسفی بازدید : 67 یکشنبه 08 تیر 1399 نظرات (0)

دکور خانه ایرانی معمولا برگرفته از هنر کهن‌سال ایرانی است. بنابراین می‌توان مهم‌ترین شاخصه‌های آن را در آثار هنری و صنایع دستی جستجو کرد. اگر می‌خواهید خانه شما رنگ و بویی ایرانی داشته باشد؛ این عناصر کمک می‌کنند تا هرچه بیشتر به این هدف دست یابید. در ادامه این نوشته شما را با 4 ویژگی و عنصر اصلی موجود در دکور خانه ایرانی آشنا می‌کنیم.

فرش‌های دست‌باف برای کفپوش‌ها

در خانه‌های کلاسیک ایرانی، کف خانه به‌طور کامل با فرش‌های د‌ست‌بافت پوشانده می‌شد. بنابراین کف‌پوش مورد استفاده از اهمیت بالایی برخوردار نبود. اما امروزه سبک‌های جدید دکوراسیون داخلی منزل ایجاب می‌کند که کفپوش خانه‌ها به‌طور کامل پوشیده نشوند. با این وجود هنوز هم تلفیق فرش‌های با طرح ایرانی، با سبک‌های جدید طراحی دکوراسیون داخلی، می‌تواند فضایی دلنشین و آشنا با سبک زندگی ایرانی را برای شما فراهم کند.

فرش ایرانی به اندازه کافی از تنوع طرح و رنگ برخوردار است؛ و همین ویژگی کمک می‌کند تا بتوانید آن را با هر سلیقه و سبک دکوراسیونی هماهنگ کنید.

مبلمان

منبع پیدایش مبلمان ایران نیست؛ اما بعضی از طرح‌های مبلمان کلاسیک از نظر ظاهری بسیار نزدیک به سلیقه فرهنگی و هنری ایرانی است. اگر در دکور خانه ایرانی شما مبلمان جایگاه ویژه‌ای دارد؛ بهتر است به سراغ نمونه‌های کلاسیک بروید. در میان نمونه‌های کلاسیک هم، انواع مبلمان سلطنتی طرح استیل و نمونه‌های منبت‌کاری شده، با طرح‌ها و نقش‌های ایرانی بسیار نزدیک و هماهنگ هستند.

همچنین در انتخاب مبلمان، توجه به طرح روی پارچه می‌تواند شما را به هدف خود نزدیک‌تر کند. پارچه‌هایی با طرح بته جقه و سایر طرح‌های ایرانی در این زمینه ارزش بررسی دارند؛ و می‌توانند شما را هدف‌تان نزدیک کنند.

محیا یوسفی بازدید : 86 دوشنبه 19 خرداد 1399 نظرات (0)

طراحی ویلا یک فعالیت تخصصی است که دانش و تجربه طراح در نتیجه نهایی کار، تاثیر بسیار زیادی دارد. فضاهای گوناگون با کاربری‌های متفاوت، دارای اصول متفاوتی در زمینه طراحی با یک‌دیگر هستند. اصولی که در صورت عدم توجه، موجب کاهش کیفیت نتیجه نهایی کار خواهد شد. به عنوان مثال طراحی ویلا با طراحی آپارتمان‌های مسکونی، اداری و تجاری، اگرچه از دیدگاه فنی بسیار مشابه است؛ اما دارای تفاوت‌های بسیاری است. در این نوشته می‌خواهیم 3 نباید بسیار مهم را در زمینه طراحی ویلا با شما در میان بگذاریم.

 

فضای داخلی را برای کاربری دائمی تعریف نکنید

ویلاها معمولا برای اقامت کوتاه مدت و تفریحی هستند. قرار است چند روزی را مهمان ویلای خود باشید و در آن لحظاتی خوش و خرم را تجربه کنید. بنابراین بجای آنکه به دنبال طراحی دکوراسیون داخلی فضا برای اقامت دائمی باشید؛ سعی کنید فضا را طوری طراحی کنید که نیازهای تفریحی و اقامت کوتاه مدت شما را برطرف کند. این موضوع به‌خصوص در ویلاهایی که دچار محدودیت فضا هستند بسیار مهم است.

به عنوان مثال، اگر فضای کمی در اختیار داریم، لزوما نیازمند یک رختشوی‌خانه مجزا نیستیم. همچنین می‌توان سرویس بهداشتی و حمام را به صورت یک‌پارچه طراحی کرد. وجود کمد دیواری‌های بزرگ در اتاق‌ها نیز از ضرورت‌های یک خانه ویلایی نیست. این کمبودهای موجود در طراحی، اگرچه در طولانی مدت و سکونت دائمی ممکن است آزاردهنده باشد؛ اما برای اقامت‌های چند روزه، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

طراحی ویلای مدرن کوچک

در مقابل با انجام این صرفه‌جویی‌ها، طراحی ویلا شما فضای بیشتری برای اتاق نشیمن و سالن پذیرایی دارد. فضایی که می‌توانید با طراحی داخلی مناسب، در آن مهمانی‌های خود را برگزار کنید و یا وسایل بازی و سرگرمی گوناگون مثل میز بیلیارد، سینمای خانگی و… را مستقر کنید.

منبع: https://rahilhonari.com/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/

محیا یوسفی بازدید : 67 سه شنبه 06 خرداد 1399 نظرات (1)

بزرگترین روند تزئین شده در سال 2020 

سال‌ها، آنچه در طراحی منزل بسیار مرسوم است، تغییر می‌کند، چیزهای تازه و جالب را حفظ می‌کند. همانطور که برای یک دهه جدید آماده می شویم ، وقت آن است که نگاهی به آنچه در دکوراسیون منزل انتظار می رود داشته باشیم. روند طراحی می تواند برای پیدا کردن الهام بخش پروژه بزرگ بعدی شما یا نوسازی مفید باشد، اما این بدان معنی نیست که شما مجبورید همه دکورهای موجود را حذف کنید. درعوض، قطعات و عناصری را انتخاب کنید که به راحتی می توانید در خانه خود بگنجانید تا سبک خود را بسازید.

بزرگترین روند تزئین

نمی دانید که کدام روند طراحی دکوراسیون داخلی حذف شده و کدام یک از آنها در جریان هستند ما پیش بینی‌های خود را گردآوری کردیم و با طراحان خانه صحبت کردیم تا دریابیم که در سال 2020 انتظار چه چیزی را داریم.

وسایل سیمانی

سال آینده ما مواد غیر منتظره بیشتری را که در کل خانه استفاده می شود، خصوصاً در حمام، خواهیم یافت. از سینک های سیمانی تا دیگر وسایل سیمانی تمام عیار در حمام ، سیمان به یک ماده محبوب تر و مورد استفاده در خانه تبدیل می شود. این یک ماده عالی برای ایجاد یک پرشور مدرن اما زنگ زده در فضای شماست و یک انحراف زیبا از یک چوب استاندارد یا وسایل مرمری است.

وسایل سیمانی

اتاق های کودکان به روز شده

کودکستان ها و اتاق های بچه ها در سال 2020 انتظار می‌رود، بزرگتر و جسورانه تر به نظر برسند. اتاق خواب بچه ها مکان مناسبی برای خلاقیت و هدایت کودک درونی شما در دکوراسیون منزل شماست. در حالی که ما هنوز هم اتاق بچه های دوست داشتنی را دوست داریم ، امسال فکر می‌کنیم زمان آن است که با امکانات مهیج تر و رنگ های تندتر در بافت، در مهد کودک روبرو شویم. 

در هنگام انتخاب مبلمان ، فرزندان خود را درگیر کنید و موضوعی را برای فضا تنظیم کنید و فرار کاملی را ایجاد می کنید که تخیل کودک شما را تقویت می کند.

اتاق کودک

سبد به عنوان دکور

ما انتظار داریم در سال آینده قطعات بافته شده حصیری بیشتری را به عنوان آثار هنری ببینیم. همانطور که در این فضای زندگی دوست داشتنی از یک ظاهر طراحی شده دیده می شود ، سبد ها می توانند جایگزینی عالی برای دیوار گالری معمولی باشند. بازارها و مغازه‌ها را بررسی کنید تا وسایل حصیری کم عمقی پیدا کنید که هنگام آویزان کردن به دیوار ، یک گلدان دوست داشتنی و دنیوی ایجاد کنید. به دنبال الگوهای رنگارنگ و قطعات دستباف باشید که می توانند دو برابر کارهای هنری باشند.

وسایل سبدی

امتیاز اضافی: وقتی از دیدن دیوارها خسته می شوید ، می توانید از آنها به عنوان فضای ذخیره در خانه استفاده مجدد کنید.

آشپزخانه های رنگارنگ

امسال شاهد ظهور رنگ های بیشتری در آشپزخانه خواهیم بود. آشپزخانه های سفید در دهه 90 جایگزین نمای چوب طبیعی شدند ، اما طی یک سال گذشته ، ما بیشتر طراحان خانه را مشاهده کردیم که در آشپزخانه های خود رنگ و بوی خاصی را آزمایش می کنند. این که تصمیم بگیرید از رنگهای روشن و جسورانه روی کابینت خود استفاده کنید و یا از وسایل الهام گرفته از یکپارچه سازی با سیستم عامل که ترکیبی از رنگ را انتخاب می کنند، انتخاب کنید ، گریختن از نوت بوک ها می‌تواند تقریباً به هر فضای آشپزخانه احساسی پر انرژی و استقبال کننده اضافه کند.

آشپزخانه رنگارنگ

الگوهای لایه ای

اگر همیشه سعی می کنید با الگوی خانه خود مطابقت داشته باشید ، طراح داخلی کوین می گوید وقت آن است که متوقف شوید. به جای چسبیدن به رنگهای مینیمالیستی و خنثی ، کوین پیش بینی می کند که صاحبان خانه ها بیشتر بافت ها و الگوها را با هم مخلوط و مطابقت می‌دهند تا علاقه بصری بیشتری پیدا کنند. حداکثرگرایی التقاطی و بازیگوش است و وقتی درست انجام شود می تواند احساس شخصی و صمیمی به خانه شما ببخشد.

الگوهای لایه ای

دست دوم و پایدار

به گفته هلنا برانا انتظار می رود موارد دست دوم بیشتری را در تمام خانه ها، مشاهده کنید. طراحان شروع به مشارکت فعال در کاهش ضایعات می کنند و دکوراسیون منازل به سمت مواد قابل استفاده مجدد و پایدار در حال تغییر است. خرید دست دوم نه تنها از لحاظ زیست محیطی بد نیست بلکه می تواند به شما امکان دهد خانه خود را به میزان بسیار بیشتری سفارشی و شخصی سازی کنید. به دنبال قطعات ساخته شده در شرایط مناسب باشید که می توانند به زیبایی اصلی آنها را برگردانید.

وسایل دست دوم

سایه‌های آبی

تنها رنگ آبی نیست که سال آینده در کانون توجه قرار می گیرد. از سایه های آبی خاموش تا بلوزهای پاستیل نرم ، انتظار دارید که سال آینده تعداد زیادی از این تن های آرام را ببینید. رنگ آبی همیشه رنگ آمیزی بوده است ، اما سعی کنید از آن در پارچه ، کاغذ دیواری یا حتی قطعات بزرگ مبلمان برای یک چلپ چلوپ رنگی استفاده کنید که تقریباً در هر سایه ای آرام است.

سایه های آبی در طراحی

آوردن فضای بیرون به داخل

طبق گفته های آنی الیوت، مواد طبیعی مانند چوب های دفع شده و پوشش های دیواری در سال 2020 نیز بزرگتر می شوند. این مواد نه تنها از گزینه های دست ساز پایدارتر هستند، بلکه به ایجاد آرامش در خانه شما نیز کمک می‌کنند. موضوعی در حال پیش بینی ما در بین پیش بینی های طراحان بیشمار این است که بسیاری از آنها با هدف تبدیل خانه به یک محیط آرام از دنیای شلوغ انجام می شوند. امسال ، مدتی را صرف کنید تا خانه خود را به یک محیط مسالمت آمیز از فشار و شلوغی تبدیل کنید.

وسایل نوری بزرگ

زمان آن فرا رسیده است که وسایل روشنایی بیشتری را در سرتاسر خانه داشته باشید. در حالی که ممکن است از شما در نورپردازی به سبک لوستر در یک اتاق ناهار خوری یا ورودی استفاده شود ، نترسید وسایل ساده ای را برای وسایل پیچیده تر در حمام ، اتاق خواب یا حتی فرورفتگی تعویض کنید. 

وسایل نوری در طراحی

نکته حرفه ای: یک نور ثابت به روز شده راهی آسان برای تغییر ظاهر و احساس اتاق با تلاش بسیار کمی است.

اتاق‌های کوچکتر

نه تنها در واقع می توان یک فضای کوچک را برای تزئین آسان تر کرد (بله ، درست است!) ، بلکه مکانی عالی برای آزمایش با الگوها و رنگ های جسورانه است. کاغذ دیواری شلوغ ممکن است در یک اتاق بزرگ زیاد باشد ، اما می تواند به راحتی یک فضای کوچکتر را به هدف طراحی تبدیل کند.

دکوراسیون اتاق کوچک

تصویر زمینه جسورانه

طبق گفته‌های آنی الیوت، کاغذ دیواری جسورانه در سال 2020 جایی نمی رود. کاغذ دیواری و نقاشی دیواری شروع به خزیدن در دکوراسیون منازل کرده است، اما انتظار داشته باشید که در سال آینده محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. کاغذ دیواری جسورانه نه تنها باعث ایجاد بینایی بی انتها می‌شود بلکه می‌تواند باعث جایگزینی کارهای گران قیمت هنری شود و به عنوان نقطه کانونی در یک اتاق عمل کند. اگر در گذشته به دلیل هزینه از کاغذ دیواری صرفه نظر کرده‌اید، پیدا کردن گزینه های مناسب برای بودجه آسان تر می شود.

محیا یوسفی بازدید : 72 سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

شما ممکن است یک سبک تزئینات کلی را برای کل خانه خود انتخاب کنید، اما با سبک کلی ، هر اتاق هدف و سبک خاص خود را ندارد. هر اتاق باید با انتخاب وسایل، نحوه قرار گیری وسایل و رنگ‌های استفاده شده در آن اتاق مرتب گردد. نیازهای هر اتاق را در نظر بگیرید و وسایل مرتبط به آن فضاها را در نظر بگیرید دکوراسیون داخلی منزل باید منعکس کننده سلیقه و علایق شخصی شما باشد ، اما باید به عملکرد خاص آن اتاق ها نیز توجه داشت.

دکوراسیون داخلی

اتاق‌های نشیمن و اتاق‌های خانوادگی

اتاق‌های خانه میتوانند کارکرد خاص خود را داشته باشند، از یک سالن رسمی که برای استقبال از میهمانان استفاده می شود تا فضایی که کل خانواده برای مطالعه، سرگرمی، معاشرت و بازی دور هم جمع می‌شوند. در خانه‌های مدرن ، اتاق نشیمن اغلب اتاقی‌ست که متناسب با آشپزخانه و اتاق ناهار خوری است.

یکی از اولین ملاحظات، انتخاب یک کانون برای اتاق نشیمن و به ویژه در مکان‌هایی که می‌خواهید زمینه‌های گفتگو ایجاد کنید. انتخاب و چیدمان مبلمان اتاق نشیمن باید این عنصر را در خاطر داشته باشد. فقط در این صورت می‌توانید به جزئیات برنامه ریزی شده، روشنایی و سپس انتخاب فرش های منطقه‌ای، هنر و لوازم جانبی دقت کنید.

اتاق نشیمن

اتاق‌های خواب

شما یک سوم زندگی خود را در اتاق خواب می گذرانید، بنابراین باید استراتژی هایی را برای ساختن آن به مکانی استراحت عالی در نظر بگیرید. با انتخاب تختخواب و مبلمان مناسب شروع کنید. در حالی که ممکن است در محیط‌های دیگر بتوانید پس انداز کنید اما خرید تشک و بالش با کیفیت خوب همیشه یک سرمایه گذاری مناسب است.

انتخاب رنگ برای طراحی اتاق خواب نیز بسیار حائز اهمیت است، اگر فرد سحرخیزی نیستید رنگ تیره تری داشته باشید. نورپردازی اتاق خواب برای تنظیم روحیه مناسب و همچنین امکانات مناسب در فضا مثلا برای لباس پوشیدن مهم است. اگر یک مجموعه بزرگ ندارید ، به دنبال ایده های عملی برای تزئین اتاق خواب های کوچک باشید. و اتاق های مهمان را نیز با وسایل تزیینی مناسب تزیین کنید تا حس مناسبی را به مهمان خود منتقل نمایید.

اتاق خواب

اتاق کودک

برای تزئین اتاق بچه‌ها، هنوز هم استفاده از مضامین سنتی که به پسران و دختران اختصاص می‌یابد ، معمول است. اگرچه والدین امروزه نسبت به ساخت اتاق های بچه ها حساس تر از نظر جنسیتی هستند. یک مهد کودک برای یک کودک نیازهای تزئینی مخصوص به خود را دارد ، به ویژه در خانواده های جوان که ممکن است بودجه اهمیت زیادی داشته باشد، پس انتخاب درست می‌تواند از هزینه‌های گزاف بعدی شما را دور نماید. طراحی اتاق نوزاد نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

اتاق کودک

حمام

آیا می‌خواهید حمام خود را به یک محیط زیبا تبدیل کنید؟ قبل از شروع کار در مورد ایده‌های کلی طراحی حمام‌ها ، از جمله نحوه ایجاد فضای مناسب در اتاق و نحوه انتخاب کابینت، کاشی، سینک، آینه، روشنایی و لوازم جانبی تحقیق کنید. در حمام های کوچک ، چالش دکوراسیون آن برای ایجاد احساس و ظاهر بزرگتر کمی مشکل می‌باشد.

اگر حمام جدید شما شامل یک پروژه بازسازی کامل است ، به دنبال نکاتی در مورد کار با پیمانکاران باشید. سایر تصمیمات کلیدی انتخاب رنگ و انتخاب وسایل مناسب حمام شما خواهد بود.

حمام

آشپزخانه‌ها

آشپزخانه می‌تواند یک اتاق گران برای بازسازی باشد، بنابراین پروژه خود را با دقت برنامه ریزی کنید. اگر یک بازسازی کامل مقرون به صرفه یا کاربردی نباشد، هر تعداد لوازم آشپزخانه با بودجه هنگف وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید. از جمله دادن تمیز کردن عمیق آشپزخانه ، تازه کردن رنگ ، اضافه کردن روشنایی ، تعویض کابینت ، اضافه کردن لوازم جانبی جدید و جایگزینی سینک و شیر آب.

سرانجام ، انتخاب ساده دکوراسیون آشپزخانه همه به تنهایی می‌تواند یک آشپزخانه را به شکلی جدید جلوه دهد. و البته ، این انتخاب‌های تزئینی بخشی از هر نوع اصلاح بودجه آشپزخانه یا پروژه اصلی بازسازی است.

دکوراسیون آشپزخانه

اتاق‌های پذیرایی

میز اتاق ناهار خوری محور اتاق است، بنابراین انتخاب و قرارگیری آن برای هر پروژه تزیینی بسیار مهم است. انتخاب مبلمان مناسب می تواند برای یک اتاق غذاخوری کوچک از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. سایر عناصر مهمی که باید در نظر بگیرید صندلی ها و لوستر است که هر دو به تعریف سبک شما و تنظیم لحن وعده های غذایی کمک می کنند. در آخر ، به پرده ها و وسایل روی میز دقت کنید.

اتاق پذیرایی

راهرو بزرگ

یک راهرو ورودی باید فضایی دعوت کننده باشد که لحن شما را برای دعوت مهمان تنظیم کند، اما همچنین در هنگام طراحی و تزئین، موارد عملی زیادی نیز باید در نظر گرفته شود. کفپوش، ذخیره سازی وسایل جانبی همه از ملاحظات مهم در طراحی یک راهرو هستند.

راهرو

دفاتر خانگی

در صورت مشاهده مشتری در خانه خود به دلایل حرفه ای، از نیازهای متفاوتی برخوردار خواهید شد. اما حتی اگر فقط مکانی برای انجام مشاغل خانوادگی برای شما باشد ، نکات مشخصی برای برنامه ریزی و تزئین دفتر خانه وجود دارد. در جایی که بودجه مورد توجه است ، به دنبال گزینه های پس انداز پول باشید.

دفاتر خانگی

 

محیا یوسفی بازدید : 69 دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

در حالی که طرح‌های رنگی خنثی با الهام از دکوراسیون اسکاندیناوی یک چیز بزرگ هستند، در حال حاضر زیبایی خانه شما با رنگ‌های پاشیده در حال رشد است. اما اگر مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید رنگ‌های مختلفی را به فضای خود اضافه کنید، به جای مناسب رسیده‌اید. ایده‌های زیر ترفندهایی را برای زنده کردن دکوراسیون داخلی منزل با رنگین کمان رنگ‌ها به اشتراک می‌گذارد.

طراحی داخلی رنگارنگ

طرح‌های رنگ روشن حمام

ورود یک رنگ به خانه می‌تواند تهدیدآمیز باشد. به همین دلیل فکر می‌کنیم ساده‌ترین راه برای شروع کار با اضافه کردن یک رنگ روشن یا دو به کوچکترین نقطه محل زندگی شما است. نکته جالب ما حمام‌های سایز کوچک در این آپارتمان است. که فضاهای شاد کاشی گرافیکی را با وسایل و لوازم جانبی در سایه های زرد، صورتی و قرمز ترکیب می‌کند.

رنگ روشن حمام

چاپ‌ها و سایه‌های پیشرفته

اگر سمت حداقلی شما با رنگ‌های روشن و شفاف مداد رنگی نیست، در نظر بگیرید که چیزها را با چاپ‌های انتزاعی و سایه‌های پیچیده مخلوط کنید. یک اتاق مبل آبی کم رنگ اتاق نشیمن الهام گرفته از بوهمیایی، بالش و دو صندلی پرینتی چیزهایی را با رنگ‌های نرم و الگوهای رنگی به همراه دارد.

چاپ‌ها و سایه‌های پیشرفته

فرش رنگی ترکی

سایه مطبوعی از رنگ اشک و یک فرش ترکی عجیب و غریب ترکیبی از ترکیبات اصلی هستند که زیبایی را به اتاق نشیمن می‌بخشد.

فرش رنگی ترکی

یک فضای خنثی را با پرده های رنگارنگ روشن کنید

گودریش داخلی از پرده‌های رنگارنگ و گلدار برای درخشان ساختن یک تختخواب خانوادگی تحت سلطه وسایل خنثی استفاده می‌کرد. یک نقاشی انتزاعی روی میز به آرایه رنگ‌های کالیدوسکوپی می‌افزاید.

پرده های رنگارنگ

فضایی را با رنگی مکرر تزیین کنید

طراح داخلی معروف آلمانی از وسایل آبی، سبز و بنفش برای تبدیل یک اتاق نشیمن رنگی استفاده کرد. چندین لهجه تزئینی مختلف در بنفش فضا را متحد می‌کند.

فضای رنگی مکرر

ایده های تزئین صورتی و زرد

یک فضا همچون جعبه جواهرات به یک زمستان چشمگیر تبدیل می‌شود و یک اتاق نشیمن در یک خانه بازسازی شده به وجود می‌آید. در اینجا دیوارهای دریایی و وسایل زرد و صورتی محیط را احاطه کرده اند.

ایده های تزئین صورتی و زرد

الگوهای چند لایه

در این خانه نیومکزیکو، طراحی داخلی فرانسوی، پارچه های بی شماری را با الگوهای پر جنب و جوش ترکیب کردند تا این اتاق الکتری را ایجاد کنند. یک روی میزی رنگی بر روی میز ، تمام رنگ‌های مورد استفاده در فضا را جمع می کند.

الگوهای چند لایه

دیوار رنگارنگ

یکی از ویژگی‌های دیوار که با پارچه رنگارنگ پوشیده شده است ، در خانه بازسازی شده توسط طراح، یک طرح پاشیده را ایجاد می‌کند.

دیوار رنگارنگ

رنگ کابینت آشپزخانه غیر منتظره

گاهی اوقات آنچه شما نیاز دارید یک سایه جسورانه است که بتوانید چیزها را تکان دهید. طراح داخلی پیتر فهرنتس مجموعه ای از کابینت های صورتی تکان دهنده را در این طراحی نصب کرد.

رنگ کابینت آشپزخانه

مجموعه رنگی از کتاب‌ها

طرح رنگ فعلی خود را با از بین بردن گرد و غبار از گنجه های قدیمی خود انرژی ببخشید. طراح داخلی اریکا برنز با ساماندهی کتا‌ب‌ها به صورت رنگی در کتابخانه خانه را به یک کانون تبدیل کرد.

مجموعه رنگی از کتاب‌ها

فضای خود را با یک قالیچه مسحور کنید

از رنگ قرمز تا صورتی مرجانی ، بیشتر رنگ‌های زیبا که در این اتاق نشیمن توسط طراحی دکوراسیون داخلی با تعادل لازم اجرا می‌شوند ، با استفاده از فرشی‌ که با گل و الگوهای رنگی پر شده است، زیبایی چشمگیری به اتاق نشیمن اضافه شده است.

قالیچه در طراحی

استفاده از رنگ سیاه

وقتی صحبت از طراحی داخلی می شود، رنگ سیاه رنگ جدید است. در این اتاق نشیمن کوچک، نور آفتاب توسط دیوارهای مشکی مات، دکوراسیون رنگارنگ را مورد توجه قرار می دهد.

رنگ سیاه در طراحی داخلی

محیا یوسفی بازدید : 70 شنبه 13 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

اگر تا به حال در خانه‌های کوچک یا آپارتمان‌های استودیویی زندگی کرده‌اید؛ حتما می‌دانید که کم بودن فضا چقدر می‌تواند روی روحیه تاثیر بگذارد. این در حالی است که با رعایت کردن چند نکته ساده می‌توانید دکوراسیون داخلی همچون دکوراسیون آشپزخانه یا هر فضای کوچک دیگری که در آن زندگی می‌کنید را متحول کنید. یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای داشتن یک طراحی حرفه‌ای و دقیق، نوع کفپوشی است که انتخاب می‌کنید. در این مقاله مهم‌ترین نکاتی که جهت انتخاب کفپوش برای فضاهای کوچک باید به آنها توجه کنید را تشریح کرده‌ایم.

به عنوان مثال انتخاب کفپوش چوبی برای یک اتاق کوچک، چالش‌های منحصر به فرد خود را دارد. از آنجا که در این فضاها به معنای واقعی کلمه جای کمی برای زندگی و فعالیت وجود دارد؛ سازش بین نگرانی‌های عملکردی و زیبایی شناختی اغلب ضروری است. در این صورت سوال اصلی این است که چگونه می‌توانیم بدون ایجاد شلوغی بصری، عناصر و اصول طراحی را رعایت کنیم؟ برای به حداکثر رساندن پتانسیل فضا، توصیه می‌کنیم که در هنگام انتخاب کفپوش برای فضاهای کوچک به نکات زیر توجه کنید.

انتخاب کفپوش

رنگ

هنگام انتخاب رنگ کفپوش در دکوراسیون داخلی منزل ، این قانون ساده را در نظر داشته باشید. رنگ‌های سرد فضا را بزرگ‌تر و رنگ‌های گرم فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند. البته این تصور غلط است که کفپوش‌های چوبی تیره را هرگز نباید برای اتاق‌های کوچک استفاده کرد زیرا باعث گرفتگی فضا می‌شوند. درست است که طبق اصول طراحی، رنگ‌های تیره می‌توانند اتاق را کوچک‌تر جلوه دهند؛ اما این به این معنی نیست که باید به طور کلی از کفپوش چوبی تیره اجتناب کرد.

اگر عاشق کفپوش‌های چوبی تیره هستید؛ با انتخاب رنگ‌های سبک‌تر و سردتر برای طراحی دیوارها و مبلمان خود، این تیرگی را جبران کنید. تضاد نور و تاریکی هم از نظر بصری چشم‌گیر خواهد بود و هم مانع از احساس گرفتگی در اتاق می‌شود. اگر تصمیم دارید که برای کفپوش خانه خود به سراغ سایه‌های سرد بروید؛ استفاده از رنگ‌های مشابه با دیوارها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از رنگ‌های کم کنتراست، خط افق بین دیوار و کف زمین را از بین می‌برد و باعث ایجاد توهم می‌شود. به این ترتیب بیننده نمی‌تواند تفاوت دیوار و زمین را تشخیص دهد و به نظرش فضا گسترده‌تر می‌رسد.

 

سادگی

یکی دیگر از چالش‌های مهم هنگام طراحی فضاهای کوچک، جلوگیری از ایجاد بار اضافه در حس بصری بیننده است. شلوغی بصری می‌تواند باعث شود که بیننده احساس کند فضا گرفته است. بنابراین سعی کنید در فضاهای کوچک زیاد از تابلو و مجسمه استفاده نکنید. استفاده از یک الگوی ساده برای پارکت خانه یکی دیگر از راه‌های عالی برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا است. اگر دو اتاق خواب خانه در مجاورت هم قرار دارند؛ برای کفپوش آنها از یک ماده واحد استفاده کنید.

منبع: https://rahilhonari.com/%da%a9%d9%81%d9%be%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%88%da%86%da%a9/

محیا یوسفی بازدید : 73 دوشنبه 08 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

متأسفانه نمی‌توانم گرز جادویی را به شما ارائه دهم، اما می‌توانم چند اصل اساسی برای تزئین را به اشتراک بگذارم که به شما کمک می‌کنند قطعه جادویی خود را در خانه ایجاد کنید. در اینجا آنچه در ارتباط با طراحی دکوراسیون داخلی باید بدانید را آورده‌ایم:

طراحی داخلی

یک قهرمان را انتخاب کنید

هر اتاق به یک قطعه قهرمان نیاز دارد، چیزی که باعث تعجب، لذت و تأثیر می‌شود. این است که یک مبلمان بزرگ و با رنگ جسورانه، یک فرش افسانه‌ای، یک اثر هنری یا یک دیوار برجسته باشد. قطعه قهرمان شما برای دزدیدن توجه افراد طراحی شده است. این باید چیزی باشد که شما در لحظه‌ای که آن را دیدید عاشق شدید، و این که ممکن است آماده باشید تا کمی بیشتر روی آن چرت بزنید. با این حال به یاد داشته باشید تا مطمئن شوید که فضای نفس کشیدن دارد.

انتخاب یک قهرمان

اشکال را مخلوط کنید

در طراحی داخلی بیشتر اتاق‌های نشیمن مستطیل‌ها و مربع‌های زیادی خواهند داشت، این فقط طبیعت وسایل مانند مبل ها ، صندلی های جانبی و قفسه ها است. اگر متوجه می‌شوید فضای شما خطوط و زاویه‌های زیادی دارد، در مورد افزودن برخی حلقه‌ها فکر کنید. یک میز قهوه‌ای گرد، یک جفت میز کناری، یک فرش گرد، یک دیوار آویز گرد گزینه های بی پایان است.

اشکال هندسی در طراحی

درست آویزانش کنید

یک نقاشی یا اثر هنری  وقتی در ارتفاع مناسب آویزان شود، بسیار بهتر به نظر می رسد. همچنین داشتن یک خط مرکزی ثابت در سرتاسر خانه به ایجاد احساس هارمونی کمک می‌کند. به عنوان یک قاعده کلی، مرکز آثار هنری باید در سطح چشم باشد که برای یک فرد متوسط 145 سانتی متر از کف فاصله دارد. به یاد داشته باشید، این 145 سانتی متر از مرکز هنر است.

آویز در طراحی

قد جعلی

سقف کوتاهی دارید؟ برای ایجاد توهم از ارتفاع اتاق، مبلمان کم نظیر و میزهای قهوه را انتخاب کنید. این کار را با قفسه‌های باریک انجام دهید که چشم را به سمت بالا می‌کشند و باعث می‌شوند دیوارها و پنجره ها بلندتر به نظر برسند. مخلوط کردن ارتفاعات مختلف از این طریق به ایجاد یک ویبی آرام در خانه شما نیز کمک خواهد کرد.

قد جعلی در طراحی

اتاق خود را لنگر بزنید

فرش موضوعی است که من اغلب توجه می کنم از خانه های مشتریانم گم شده است، به این معنی که آنها معمولاً در لیست موارد برای خرید به عنوان بخشی از صندوق رده بالایی قرار دارند. چرا؟ از آنجا که فرش ها به لنگر انداختن یک اتاق کمک می کنند ، بعلاوه آنها راهی عالی برای افزودن رنگ ، بافت و نرمی هستند. آیا نیاز دارید که یک فضای بزرگ و طرح باز را در مناطق جداگانه حک کنید؟ فرش ابزار شماره یک شماست.

اتاق را لنگر بزنید

فرشها همچنین تأثیرگذاری ایجاد می‌کنند

مسائل اندازه! با اندازه فرش خود سخاوتمند باشید. در دکوراسیون داخلی منزل قانون روی فرش را برای اتاق نشیمن خود به خاطر بسپارید: حتما بزرگتر شوید تا اطمینان حاصل کنید که حداقل دو پا از هر قطعه اثاثیه در محل زندگی روی فرش نشسته است. اطمینان حاصل کنید که فرش از هر طرف مبل حداقل 15 تا 25 سانتی متر امتداد دارد تا ظاهری متعادل ایجاد شود. و به یاد داشته باشید، یک فرش از دیوار به دیوار نیست - هرگز یک فرش را درست در مقابل دیوار یا پنجره دراز نکنید. با هدف حداقل 25 سانتی متر کف در اطراف فرش قابل مشاهده باشد.

آن را دوست داشته یا آن را فراموش کنید

من از تعجب چند بار مشتری به یک مورد در خانه خود تعجب می‌کنم و می‌گویم: "از این متنفر باش!" ما آنقدر ناامیدانه می‌خواهیم خانه‌هایمان احساس اتمام کنند که ما اغلب تصمیم می‌گیریم و به خریدهای ضربه ای (یا فروش) که واقعاً درست نبوده اند تسلیم شویم. اما شما می توانید و باید خانه خود و هر اتاق موجود در آن را دوست داشته باشید. این بدان معنی است که آن را با چیزهایی که معانی و خاطره هایی دارند که به آنها وصل شده است، پر کنید و چیزهایی را که شما را ناامید می کند جایگزین کنید.

یک قدم به عقب برو

آیا نمی توانید انگشت خود را دقیقاً به آنچه اتاق شما نیاز دارد ، قرار دهید؟ قدم عقب بروید و اتاق را به عنوان یک کل ببینید. همانطور که طراحان داخلی می دانند، مشاهده یک اتاق از مسافت دورتر نیاز به تعویض ، اضافه یا حذف وسایل آن را آسان می‌کند. آیا این دیوار خالی است که باید پر شود ، دیواری که نیاز به رنگ دارد یا گوشه‌ای که برای یک گیاه بلند فریاد می زند.

عجیب غریب

لازم نیست یک مبل در برابر دیوار شما درست باشد. اگر فضا دارید، یک متر یا دو آن را بیرون بکشید و به جای آن یک واحد قفسه یا کنسول را روی دیوار قرار دهید. این امر نه تنها فرصت‌های زیبایی را در پشت مبل به وجود می‌آورد بلکه باعث شکسته شدن اتاق می‌شود و می‌تواند احساس سرحال تر و جذاب تری داشته باشد.

عجیب و غریب

فضای منفی را در نظر بگیرید

از نظر رنگی حتماً نقاطی را برای استراحت چشم درج کنید. با هدف قرار دادن فضای خالی در یک اتاق ، یا روشنایی خود را با نوت های فراوان متعادل کنید. در اینجا ، مالکان از دیوارهای شسته شده سفید برای تعادل درخشان استفاده کرده اند.

آینه ها در واقع جادویی هستند

شما به یک گره نیاز ندارید، به یک آینه احتیاج دارید! آنها نه تنها نور و عمق را به اتاق اضافه می‌کنند، بلکه می‌توانند منظره ها را منعکس کنند، بصری فضا را گسترش دهند، قهرمان یک اتاق باشند. یک آینه یک سرمایه گذاری عالی و عملی است که می تواند تفاوت زیادی در شکل ظاهری و فضای شما ایجاد کند. حتی یک جادو ایجاد کند.

 

محیا یوسفی بازدید : 73 شنبه 06 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

آشپزخانه جزیره‌ای یکی از ویژگی‌های محبوب خانه‌های مدرن است. این مدل آشپزخانه کارکردهای مختلفی دارد؛ و در شکل‌ها، اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی طراحی می‌شود. همه این فاکتورها می‌توانند بسته به نیاز ما تغییر کنند. اما در طراحی دکوراسیون داخلی قوانینی وجود دارد که برای طراحی آشپزخانه جزیره‌ای باید مد نظر قرار بگیرند.

با در نظر گرفتن این قوانین و برنامه‌ریزی مناسب، این جزیره می‌تواند تبدیل به قطب اصلی آشپزخانه شود. در این مقاله برخی از موارد مهمی که باید قبل از انتخاب یا طراحی آشپزخانه جزیره‌ای به خاطر داشته باشید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نکات کلیدی در طراحی آشپزخانه جزیره‌ای

کارکرد اولیه

یکی از دلایلی که موجب شده آشپزخانه‌های جزیره‌ای بسیار محبوب شوند، ماهیت چند منظوره آنهاست. شما می‌توانید روی این جزیره آشپزی کنید، غذا بخورید، از آن به عنوان کابیت استفاده کنید و یا حتی سینک و گاز خود را روی آن نصب کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، آشپزخانه‌های جزیره‌ای کاربردهای متفاوتی دارند. بنابراین اولین گام در طراحی دکوراسیون آشپزخانه جزیره‌ای استاندارد این است که هدف‌تان از انتخاب این سبک را مشخص کنید. هدف باید با طرح نهایی مطابقت داشته باشد. مثلا اگر می‌خواهید از این بخش به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید؛ باید صفحه نصب شده روی آن را بزرگ‌تر در نظر بگیرید.

شکل آشپزخانه

همه آشپزخانه‌ها برای طراحی آشپزخانه جزیره‌ای مناسب نیستند. اندازه فضای داخلی و چیدمان آشپزخانه می‌توانند در این بین نقش داشته باشند. آشپزخانه‌ها اشکال مختلفی مانند G شکل، L شکل و U شکل دارند؛ و بسیاری از آنها مناسب جزیره نیستند. مثلا طراحی جزیره برای یک آشپزخانه G شکل ممکن است باعث شود فضای داخلی آشپزخانه شلوغ‌تر از حد ایده‌آل شود.

منبع: طراحی آشپزخانه جزیره‌ای

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
راهیل هنری کارشناس طراحی داخلی روانشناسی و روانکاو، نقاش و دانش آموخته موسیقی و پژوهشگر حوزه هنر_روانکاوی می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 358
  • بازدید سال : 1,121
  • بازدید کلی : 52,457